BMW - спорт

кликни на картинката по-горе за да се върнеш към началната страница на BMW
 
 Цоню Ангелов с BMW R66

 Йордан Цветков с BMW R66

 Иван Гатев с BMW R66

 Димитър Марчев с BMW R51

Иван Илиев с BMW R51

 фотографът - мотоциклетен състезател Игнат Абаджиев от Добрич със своето BMW R51

      Следващата серия снимки са на мотоциклети BMW модифицирани от наши състезатели за спорт. След Втората световна война много от нашите състезатели модифицират своите предвоенни машини. Повечето мотоциклетисти, които виждате на по-горните снимки свалят оригиналния R66 или R51 двигател и го модифицират. Модифицирането се изразява в това, че запазват рамката и скоростната кутия на мотоциклета а на мястото на оригиналния 51 или 66 двигател слагат такъв от R75. Това е било масово явление в цялата страна. Тъй като военния R75 не е пригоден за спорт от него се използва само двигателя без скоростите, тъй като те също не са пригодни за спорт. 


 от архива на Васил Георгиев две снимки на оцеляло BMW на роден състезател. Шаси, предница и скоростна кутия от BMW R51/71/66 и двигател от BMW R75


      двама от асовете на шосе и писта Йордан Цветков с номер 63 в ляво и Цоню Ангелов от дясно. Тук и двамата са подменили оригиналния R66 двигател и на негово място виждаме R75. По-горе може да видите двамата състезатели с оригиналните R66.

 Цоню Ангелов със своята модифицирана машина

     Друг известен състезател - Димитър Луканов. Който освен добър състезател е известен и като отличен механик. Той успява да повиши мощноста на оригиналния R75 двигател от 28 на 50 к.с. С който успява да подобри рекорда за скорост с летящ старт през 1948 г.

       Тихомир Млечевски е друг известен роден състезател, който също ползва такава модифицирана машина.

         шампионът на категорията с кошове Любен Фичев също използва рамка от 71/51 с двигател от 75


         Димитър Марчев "Митиката" от Русе, който по-горе може да видите с BMW R51, също е решил да модифицира своята машина. Той също като Димитър Луканов, освен отличен състезател е известен и като отличен механик. На снимката се вижда как оригиналния R51 двигател е отстъпил място на блок от R66 с цилиндри от Zundapp KS600. Това си спомня и неговият син Иван Марчев.

Няма коментари:

Публикуване на коментар